De sociale medier er i løbet af få år blevet en vigtig markedsføringskanal ligesom Googles søgemaskine og anden betalt online annoncering.

Vi bruger i dag internettet i meget høj grad, både som en del af vores arbejde men også privat i vores fritid. På de sociale medier afgiver vi hver især store mængder af data om os selv, helt uden at vi egentlig tænker over det. Denne data giver vi primært til Google og Facebook.

De store mængder data, som Google og Facebook ligger inde med, kan du bruge aktivt i din annoncering på sociale medier.

De professionelle

Hvis du ikke er vant til at arbejde med annoncering på sociale medier, kan det være svært at komme i gang med. Du kan derfor få hjælp af forskellige virksomheder til at oprette annoncer på de sociale medier. De hjælper dig med at få din virksomhed ud i verden, uden at du selv behøver at gøre det store. Du skal bare komme med nogle præcise informationer, og fortælle virksomheden hvordan du ønsker at der skal annonceres for din virksomhed og så gør de det. Du kan vælge mange forskellige pakker, alt efter hvor du ønsker at dine annoncer skal op. Hvid du f.eks. ønsker at lave annoncer til Facebook, så skal du have fat i et Facebook bureau.

Fordele

Som erhvervsdrivende kan du bruge disse enorme mængder data i din markedsføring, hvor du kan målrette dine annoncer efter demografi, geografi, interesser eller noget helt fjerde. Du får altså mulighed for at annoncere til en bestemt målgruppe til en billig pris, hvis du altså forstår at bruge medierne korrekt. Flere og flere virksomheder har fået øjnene op for annoncering på sociale medier, og med god grund, da du oftest kan spare mange penge i forhold til, hvad du er vant til i din annoncering.